Zielone koktajle i chlorofil

Zielone koktajle i chlorofil

Zielone koktajle to napój, który przygotowuje się z użyciem owoców i zielonych warzyw, wśród których mogą być takie elementy jak: sałata, kapusta włoska, nać selera i pietruszki, szpinak, szczaw, zielone części gorczycy, mniszek lekarski, liście botwinki, jarmuż, różne kiełki, rzeżucha, wodorosty, algi, młoda trawa pszeniczna i jęczmienna, kapusta zielona i biała, kapusta pekińska, szparagi, brokuły, rukola.

Taki napój ma bardzo dużą dawkę cennego dla naszego organizmu chlorofilu. Znajdziemy tam liczne enzymy, minerały a także witaminy, oraz dość dużą dawkę białka.

Chlorofil – co to takiego

Chlorofil to barwnik, który odpowiada za zielony kolor rośliny. Określany jest on inaczej jako krew roślin. Podstawowa cząsteczka chlorofilu jest praktycznie taka sama jak cząsteczka hemoglobiny. Różnica będzie dotyczyć jednego atomu, a dokładniej mamy w krwi atom żelaza natomiast w chlorofilu znajduje się atom magnezu. Większość zielonych warzyw posiadać będzie 2 gramy żelaza na 100 gram, w pietruszce świeżej jednak mamy 3 razy więcej. Chlorofil to składnik, który odpowiada za proces fotosyntezy. To on właśnie pobudził naukowców do przeprowadzenia dokładniejszych badań.

To dzięki nim dowiedzieliśmy się o możliwościach jakie niesie za sobą chlorofil:

- pokonuje bakterie patogenne

- chroni przed rozwojem kamieni w nerkach

- gwarantuje łagodzenie bólu

- wpływa na czerwone krwinki

- poprawia poziom ciśnienia krwi, stabilizuje oddychanie

- wzmacnia również siłę serca

- poprawia odporność organizmu

- stabilizuje poziom wody w organizmie

Witaminy w zielonych sokach

- zwalnia utlenianie komórek

- chroni przed starzeniem

- niszczy wolne rodniki

- poprawia gojenie się ran

- chroni przed działaniem szkodliwego promieniowania

- chroni przed nowotworami

- poprawia pracę jelit

- niszczy toksyny oraz metale ciężkie

Zalety

Koktajle z zielonych warzyw działają bardzo dobrze na oczyszczenie organizmu. Poprawią naszą krew, limfę i płyny wewnątrzkomórkowe. Zielone warzywa to źródła chlorofilu, ale także cennych witamin i mikroelementów. To taki napój, który jest niezwykle odżywczy.

Przygotowywanie

Należy szukać takich zielonych warzyw, które będą smakowo nam odpowiadać. Dodać można tam wybrane owoce, które nam smakują, albo różne przyprawy takie jak cynamon czy syrop z agawy, może być oliwa z oliwek. Wszystkie składniki następnie miksuje się do jednolitej masy. Do rozrzedzenia można dodać wodę czy lód.